Spotkanie w sprawie zmian w LEK i LDEK

10 marca 2025 r. w Śląskiej Izbie Lekarskiej odbyło się spotkanie prezesa Okręgowej Rady Lekarskiej w Katowicach dr. n. med. Tadeusza Urbana i członków Komisji ds. Młodych Lekarzy dr. Pawła Jasińskiego i dr. Piotra Lewandowskiego z przedstawicielami Samorządu Studenckiego Śląskiego Uniwersytetu Medycznego Kamilem Nikelem, Julią Plewniok, Iloną Burligą i Pawłem Zinkow. 

Prezes przekazał informacje z posiedzenia Krajowej Rady Egzaminów Lekarskich, opisujące między innymi statystykę zdawalność Lekarskiego Egzaminu Końcowego i Lekarsko-Dentystycznego Egzaminu Końcowego w 2024 roku i w latach poprzednich. 

Podkreślił, że studia medyczne są jedynymi w Polsce, po których, by rozpocząć pracę w zawodzie należy zdać egzamin. Podczas spotkania omówiono różne propozycje zmian w LEK i LDEK między innymi: usunięcie bazy pytań, stopniowe zmniejszanie udziału bazy pytań w egzaminie, utrzymanie bazy pytań ze zwiększeniem ich liczby w bazie do 10 tysięcy czy podwyższenie progu zdawalności (próg zdawalności wynosi obecnie 56%). 

W dyskusji podkreślono, że w tej kwestii należy uwzględnić interesy różnych grup – studentów, lekarzy stażystów i specjalistów, którzy w przyszłości chcieliby rozpocząć kolejną specjalizację. 

Ustalono, że do zainteresowanych zostanie rozesłana ankieta, dzięki której będzie można wysondować oczekiwania studentów i lekarzy. 

Strony spotkania zgodnie uznały, że wszelkie zmiany powinny być wprowadzane w sposób przemyślany z zachowanie stosownego okresu przejściowego (najlepiej od nowego cyklu edukacyjnego, tak by zmiany nie objęły osób, które już rozpoczęły przygotowania do egzaminu w aktualnej formule) i poprzedzone szeroką dyskusją ze wszystkimi zainteresowanymi tym tematem.

img 8485

Znajdź nas na mediach społecznościowych

Biuro Śląskiej Izby Lekarskiej

ul. Grażyńskiego 49a
40-126 Katowice
NIP 634-10-07-704

Czynne w godzinach

pon. 8:00—16:00
wt. 8:00—16:00
śr. 8:00—17:00
czw. 8:00—16:00
pt. 8:00—15:00

Informatorium

32 60 44 276

Twórca aplikacji

Agencja Interaktywna CodeinCode